Twedo-Sweel : ‘Super Sunday’ in de derde klasse D

Het belooft een heerlijke zondagmiddag te worden: Twedo-Sweel is uiteraard een affiche om van  te smullen.

De twee ploegen ontlopen elkaar op de ranglijst niet en het gaatje met koploper SVV’04 bedraagt slechts twee punten. Een belangrijke wedstrijd, maar zeker niet doorslaggevend. De competitie loopt nog niet op z’n eind en in de derde klasse D is er nog van alles mogelijk. Ook Sc Erica is nog zeker niet kansloos voor de titel.

Het resterend programma van Sweel en Twedo is vrijwel gelijkwaardig. Beide ploegen spelen nog tegen huidig koploper SVV’04. Op 16 april speelt Sweel op ‘t Alterbarg tegen de regerend koloper en een week later kruist Twedo in Schoonebeek de degens met SVV’’04.

Mocht de titelrace tot de laatste speeldag (21 mei) spannend blijven, dan is het opnieuw Super Sunday.

Sweel speelt dan de thuiswedstijd tegen Sleen, SVV’04 ontvangt Schoonebeek. Twedo speelt dan tegen Gasselternijveen.

Een ding is op voorhand zeker: als Sweel de wedstrijd tegen de directe concurrent uit Veenoord/Nieuw-Amsterdam in winst weet om te zetten, dan grijpt het de koppositie en doet het ook uitstekende zaken in de strijd om de 2e periodetitel. Gaat Twedo met de winst aan de haal dan is de ploeg van Jannes de Lange voor zeker een week de nieuwe koploper.

Sweel reist zondag met een nagenoeg fitte selectie naar Veenoord/Nieuw-Amsterdam. Het duel begint om 14.00 uur.

Het sportcomplex van Twedo wordt gerenoveerd. Kijk voor parkeeradvies op onze site.