Voetbalvrouwen Sweel vinden opnieuw Waterloo in halve finale: ‘We verlaten met opgeheven hoofd het bekertoernooi’

Sweel Vr 1 heeft net als vorig seizoen in de halve finale van het noordelijk districtsbekertoernooi zijn Waterloo gevonden. De formatie uit Zweeloo verloor zaterdagmiddag op ’t Álterbarg met 1-3 van DESZ uit Zwartsluis,

Hoop en vertrouwen op een plaats in finale was er zeker, maar dat is in het voetbal geen garantie voor succes.

DESZ bleek een geduchte tegenstander. De equipe uit Overijssel, die in de kwartfinale met 2-1 te sterk bleek voor competitiegenoot vv Schoonebeek VR1, voert in de vierde klasse samen met Flevo Boys uit Emmeloord de ranglijst aan.

De bezoekers uit Zwartsluis bleken in de halve finale – ondanks het dappere verweer van Sweel – een maatje te groot. De thuisploeg kan het bekertoernooi gezien de prestaties van dit seizoen echter met opgeheven hoofd verlaten.

De dames konden zaterdagmiddag in ieder geval rekenen op de steun van het publiek, dat in grote getale langs de lijn stond.

Foto’s: Gerda Looije