Sweel blijft in race voor play-offs, maar maakt het zich onnodig moeilijk

vv Sweel houdt de play-off-droom om promotie naar de tweede klasse in leven na de nipte 0-1 zege tegen rode lantaarndrager Schoonebeek.

Eerste half uur was er evenwicht: Sweel was voetballend wel de betere ploeg, alleen in de eindpass slordig. Na een half uur kreeg Sweel een strafschop toegewezen. nadat Mees Kuipers in de rug werd gelopen. Wouter van der Veen kon het buitenkansje echter niet verzilveren.

In 39e minuut werd een voorzet van Sven Witte gesmoord door de verdediging waarna hij zelf de 0-1 kon inschieten. Sweel verzuimde daarna om verder uit te lopen. Aantal 100 % kansen werden om zeep geholpen. Schoonebeek verweerde zich kranig en kreeg ook nog twee dotten van kansen. Uiteindelijk was de nipte 0-1 overwinning terecht, maar maakte Sweel het zichzelf onnodig moeilijk.

Door de nederlaag is Schoonebeek gedegradeerd en kon bij Raptim de vlag in top. Na zes seizoenen keren de Coevordenaren terug naar de tweede klasse.