Lars Stadman (37) knoopt er nog een jaar aan vast bij vv Sweel: “Ik speel in een super leuk team met veel potentie”

Lars Stadman heeft zijn verblijf bij vv Sweel met minimaal één seizoen verlengt. De 37-jarige centrale verdediger gaat daarmee zijn veertiende seizoen – verdeeld over twee periodes – in dienst van de club uit Zweeloo tegemoet.

Hoewel de inwoner van Groningen wel heeft overwogen om de overstap naar een stad-Groninger club te maken, kan Stadman het voetbal op ’t Alterbarg nog steeds niet missen. “Ik speel in een super leuk team met heel veel potentie.”

De routinier oogt nog eens fit en is zelden of nooit geblesseerd, maar de in Aalden opgegroeide Stadman bekijkt het in deze fase van zijn voetballoopbaan wel gewoon van seizoen tot seizoen. ,,Ik beleef nog steeds veel plezier in het spelletje. Zo als ik er nu in sta, kan ik echt nog wel een paar seizoenen door. Het kan ook zo een jaar tegenzitten met blessures. Dan is het misschien snel voorbij, maar dat is zeker niet mijn intentie. Zolang het fysiek mogelijk is zal ik me blijven inzetten voor de hoofdmacht.’’

Bij vv Sweel zit Lars Stadman intussen nog vol met plannen. “Natuurlijk zit promotie naar de tweede klasse nog altijd wel in mijn achterhoofd. Afgelopen seizoen grepen we net naast de prijzen en was Raptim veruit de beste ploeg. Hopelijk kunnen nu wel de play-offs veiligstellen, maar we zitten opnieuw in een sterke competitie. We zullen de tegenstanders onze wil moeten opleggen. Daar gaan we natuurlijk voor met zijn allen. Dan wordt het genieten en knallen dit seizoen.”

Lars vervolgt: “Ook als we onverhoopt niet in die doelstelling slagen, geef ik niet op. Mijn voornaamste doel bij vv Sweel blijft om zoveel mogelijk speelminuten te maken en zowel in als buiten het veld mijn steentje bij te dragen binnen het team.’’