Jesper (31) en Jorrit (26) nemen afscheid van hoofdmacht vv Sweel, maar verbondenheid blijft groot

Jesper (31) en Jorrit (26) Reuvers hoeven de mensen niet uit te leggen hoe groot hun verbondenheid is met vv Sweel. Het was voor de beide broers – geboren en getogen in Aalden – dan ook zeker niet gemakkelijk om deze knoop door te hakken, maar komend seizoen zijn ze niet meer in de hoofdmacht van vv Sweel te bewonderen.

Verhuizing naar elders ligt ten grondslag aan de moeilijke beslissing, die Jesper en Jorrit moesten nemen. Doelman Jesper kiest domicilie in Zuidwolde en voor Jorrit gaat er niets boven Groningen. De verdedigende middenvelder woont vanaf het najaar in de Zeeheldenbuurt in de stad-Groningen.

Jesper hangt de voetbalschoenen voorlopig aan de wilgen. “Ik heb mij echter nog niet uitgeschreven als lid van vv Sweel. Dus mocht de nood aan de man komen dan kan ik nog wel een keertje opgetrommeld worden. Daarnaast ga ik ook proberen om wel bestuurslid te blijven, want zo blijf ik toch nog verbonden bij de club!”

Jorrit kiest voor het voetbal bij zaterdag derdeklasser Groen Geel op sportpark Corpus den Hoor. Een echte volksclub waar Jorrit al een nadere kennismaking mee heeft gemaakt. “Er waren met GRC Groningen en Lycurgus – de club waar Richard Speelman voor heeft gekozen – wel meerdere opties, maar ik denk dat Groen Geel toch het beste bij me past. Een basisplaats zal ik echt moeten afdwingen. Eerst maar even de kat uit de boom kijken”, zegt de gebiedsontwikkelaar bij City Development uit Zwolle. Inmiddels is Jorrit bij zijn werkgever uitgegroeid tot een ‘creatief expert’, die het verschil wil maken in het duurzame ontwerp voor een wijk, dorp of stad.

Jesper is in het dagelijks leven werkvoorbereider bij Mobilis TBI. Een consortium op het gebied van techniek, bouw en infra. In de spaarzame vrije uurtjes gaat hij zich vooral focussen op het verbouwen van het huis in Zuidwolde, wat hij samen met vriendin Lisanne Haan zoveel mogelijk zelf ter hand wil nemen. Aanvankelijk hadden beide de zinnen gezet op een woning in Westerbork, maar hebben niet meegedaan aan de gekte op de woningmarkt. “We hebben welbewust voor een flink klushuis gekozen in Zuidwolde, wat beide voor ons qua werk en familie redelijk centraal ligt.”

Daarnaast blijft er zeker tijd over voor hardlopen en fietsen. “Vooral mountainbiken wil ik nu wat meer oppakken en hier MTB-marathons in te gaan fietsen. Heb mij al ingeschreven voor de Drenthe200 voor eind dit jaar, mooi doel om voor te trainen!”

Ook Jorrit volop actief in sport
Sport is ook voor Jorrit een belangrijke uitlaatklep en kan er zich helemaal in uitleven.
Jorrit is de afgelopen jaren steeds meer gaan fietsen, zowel mountainbiken als wielrennen en hardlopen. Hij trotseerde dit jaar de zware MTB-Marathon Bartje 200 en werd dichtbij huis verdienstelijk vijfde bij de zevende editie van de Zwembad Zweeloo Cross Thriathlon.

Sweelpop

Naast het intensief sporten zat Jorrit tot vorig jaar ook in het bestuur van Sweelpop, waar hij elk jaar met een gezellige groep jongeren erin slaagde om een gekwalificeerd popfestival neer te zetten. Sweelpop 2024 staat dit jaar op vrijdag 30 augustus op het programma en dan is Jorrit ongetwijfeld als bezoeker van de partij.