Sweel (zon) en Dedemsvaart delen punten in doelpuntrijk duel

In een wedstrijd met twee totaal verschillende helften hebben Sweel (zon) en Dedemsvaart de punten gedeeld: 3-3.

Beide teams wonnen een helft en scoorden elk drie keer in de helft dat zij de bovenliggende partij waren. Derhalve een 3 – 3 gelijkspel, maar in Zweeloo voelde het als een nederlaag.

In tegenstelling tot vorige week kwam vv Sweel fris en fruitig uit de startblokken. En al na enkele minuten lag de bal achter Dedemsvaart keeper Nico Both. Helaas voor Sweel annuleerde de goed leidende scheidsrechter Sulmann de treffer wegens buitenspel. Ruim tien minuten later was Ruben Looije dichtbij een treffer, maar aan het eind van zijn solo speelde hij de bal te ver voor zich uit en kon doelman Both met de voet de bal pareren.

Vijf minuten later was het wel raak. Een snelle aanval over links met flitsende combinaties werd ingetikt door Wilfred Kuipers: 1-0. Vv Sweel bleef verbazen met flitsend aanvalsspel. Aanvankelijk stelde Dedemsvaart daar weinig tegenover. Het meeste gevaar moest komen van Reamon Knol met kopballen en afstandsschoten. In de 35 ste minuut schoot Ruben Looije na een prima aanval tegen Nico Both op, maar de terugspringende bal werd eenvoudig door Kylian Hidding tegen de touwen gewerkt. 2-0. Wie dacht dat dit de ruststand was had het mis, want vlak voor de thee verkeken de verdedigers van Dedemsvaart zich op de snelheid van dezelfde Kylian Hidding die simpel zijn tweede treffer liet aantekenen. 3-0 Een ongekende weelde voor Sweel, maar de mannen van Jacob Schuiling konden de weelde niet dragen.

Na rust kwamen er twee totaal andere ploegen uit de kleedkamer. Dedemsvaart fel agressief en beweeglijk. Vv Sweel mat, lusteloos met weinig inzet. Er was niks meer over van het fraaie combinatievoetbal van de eerste helft. Misschien dachten de mannen wel dat de klus geklaard was. In de 53 ste minuut verzuimde de defensie in te grijpen, nadat eerst het middenveld de aanvallers van Dedemsvaart gemakkelijk liet lopen. De grote kwelgeest van Dedemsvaart voor Vv Sweel, Dennis Gras, schoot de bal hard en laag langs de kansloze Jesper Reuvers. Niks aan de hand zou je denken, maar toen dezelfde Gras in de 58 ste minuut de 3-2 produceerde voelde het publiek al welke kant het op zou gaan. Een kwartier voor het einde plofte een hoge bal tussen een aantal Sweel verdedigers die verzuimden actie te ondernemen, zodat Dedemsvaart gemakkelijk aan de derde treffer kwam.

Het werd nog een lang en moeilijk kwartiertje voor Vv Sweel. Reamon Knol was een paar keer dicht bij de vierde treffer van Dedemsvaart, maar zover kwam het niet. Piepend en krakend hielden Lars Stadman en cs. stand. Eindstand 3-3.