Sweel sluit laatste thuiswedstrijd in stijl af (update)

Sweel heeft 2e Pinksterdag de laatste thuiswedstrijd van het seizoen in stijl afgesloten. De ploeg van Marnix Bakker won op ’t Alterbarg met 2-0 van Dwingeloo, dat door de nederlaag officieel is gedegradeerd naar de vierde klasse.

Sweel legde in de eerste helft de basis voor de zege. Stein Jansen maakte beide treffers en Sweel mag nog altijd blijven hopen op het toetje van het seizoen : een ticket voor de nacompetitie.

Sweel begon sterk en had de bezoekers uit Dwingeloo goed onder druk. Dat resulteerde meteen in een aantal goede kansen en uiteindelijk de goal van Stein Jansen, die na een snel genomen vrije trap van Jorrit Reuvers alleen voor de keeper afrondde in de verre hoek.

Na een onderbreking vanwege medische noodsituatie langs de kant, pakte Dwingeloo het beter op. Hield het compacter en voor Sweel was het lastig erdoor te komen. Totdat Stein langs de verdediger versnelde en opnieuwein de verre hoek raak schoot. (2-0 rust)

Tweede helft

In de tweede helft was het spel aan beide kanten slordig, maar desalniettemin kwam Sweel niet in de problemen. De grootste kans was nog voor Wouter van der Veen die 1-op-1 met de keeper naast schoot.
Meest opmerkelijk was nog de invalbeurt van reserve-doelman Jaap Haan, die door omstandigheden als veldspeler moest opdraven.

Komende zondag speelt Sweel de laatste wedstrijd van het seizoen tegen naaste concurrent Beilen, de ploeg van Robert Bos.

Uitslagen:

Sleen – Beilen 2 – 3