Twedo en Sweel (zon) delen de punten: 0-0 (Update)

In de 3e klasse D is het duel tussen Twedo en Sweel (zon) geëindigd in 0 – 0.

Het was weer billenknijpen voor de Sweel-aanhang. In veel opzichten was deze wedstrijd een kopie van die van vorige week. De spanning was vele malen hoger dan de kwaliteit van het spel. In het begin waren beide partijen aan elkaar gewaagd, maar Sweel was niet bij machte om voor gevaar te stichten in de zestien van Twedo.

Eén keer was Wilfred Kuipers dreigend bij een kopbal uit een voorzet van Jorn Stadman. Aan de andere kant hoefde de Sweel doelman ook nauwelijks in actie te komen. Na rust werd Twedo dreigend en moest Sweel achteruit. Gelukkig stak keeper Jesper Reuvers deze middag weer in prima vorm. Waar de defensie in eerdere wedstrijden na een uur vaak knakte, bleef ze nu fier overeind.

Opvallendste speler bij Sweel was deze middag Michiel Hofman. Hij kan terugzien op een prima wedstrijd op het sfeerloze Twedo sportpark. Datzelfde kan ook gezegd worden van Rink ten Berge, die eerst als linksback en later na de blessure van Siebert Looije als centrum-verdediger Twedo aanvaller Bas Kamst van scoren af wist te houden.

Het grote probleem bij Sweel ligt momenteel voor in. Het was zeker niet de wedstrijd van Jorn Stadman deze middag. En ook Wilfred Kuipers kon de Twedo-defensie nauwelijks in verlegenheid brengen.

De beste kansen waren nog voor de keihard werkende Jeroen Dijkstra op links. Deze speler die van origine geen aanvaller is, lukte het jammer genoeg niet om een van de mogelijkheden te verzilveren. Gaandeweg de wedstrijd kreeg Sweel het moeilijk met de fysiek sterk spelende Nieuw Amsterdammers. De ploeg incasseerde een karrenvracht aan gele kaarten.

Verder dan een schot op de paal kwamen de Tweelingdorpers niet, zodat het o – o bleef. Zowaar weer een puntje!