Vrouwen 1 nog steeds ongeslagen aan kop!

Nadat de eerste twee competitiewedstrijden werden gewonnen, stond op zaterdag 24 september alweer de derde competitiewedstrijd op de agenda. Diane heeft eind vorig seizoen afscheid genomen van VR1, maar mocht wegens blessures deze middag haar comeback maken!
Tegenstander deze middag was De Weide VR2. We begonnen fel aan de wedstrijd en dit resulteerde direct in kansen, we kwamen dan ook vlot op voorsprong. En na 20 minuten stond het zelfs al 2-0 in het voordeel van de Sweeler dames, dit was tevens de ruststand. Waar de dames van De Weide over de gehele wedstrijd gezien slechts één echte kans wisten te creëren, kregen de dames van Sweel na de rust volop kans om de score uit te breiden. Hier werd dankbaar gebruik van gemaakt door nog twee maal te scoren, waardoor de eindstand 0-4 zou worden. Doelpuntenmakers waren Elsemiek, Ilse Voortman, Marleen en Marlies.
Smetje op de middag was het uitvallen van Ilse Voortman met een knieblessure, die eerder deze middag nog wist te scoren uit een vrije trap door de bal beheerst langs zowel de muur als de keeper in het doel te werken. Beterschap Ilse, we hopen dat je snel zult herstellen!

Zaterdag 1 oktober kwamen de dames van Hodo VR1 op bezoek in Zweeloo. ’s Ochtends bleek dat Edwin vanwege ziekte en een blessure twee dames minder tot zijn beschikking zou hebben. Gelukkig waren Julia en Maaike bereid om met ons mee te doen, zodat we toch met een gevulde bank aan de wedstrijd konden beginnen.
Janneke begon vandaag in de spits en dit wierp direct haar vruchten af, binnen 4 minuten wist Janneke de bal in het doel van Hodo te werken en stond er een score van 1-0 op het scorebord! Helaas bleek dit wel het enige noemenswaardige van de eerste helft.. De thee in de rust deed ons goed en de tweede helft werd er een stuk productiever gevoetbald, waardoor deze wedstrijd uiteindelijk met 5-0 gewonnen werd. De overige doelpunten werden gescoord door Ilse de Regt, Leonie, Maaike en Marleen.

Afgelopen zaterdag mochten de dames aantreden tegen Ruinerwold VR1, een voor de dames nog onbekende tegenstander. Al gauw merkten we dat we niet alleen tegen de dames van Ruinerwold zouden spelen, maar in zekere zin ook tegen de scheidsrechter.
Het spelbeeld was deze week niet heel anders dan in de voorgaande wedstrijden, Sweel maakte het spel, creëerde de kansen, maar ging hier niet doeltreffend genoeg mee om. Wel leek Sweel in de wedstrijd te groeien, waardoor er met name in de tweede helft hard werd gewerkt en we beter met de scheidsrechter overweg konden. Waar Ruinerwold amper kansen wist te creëren, Anna Joelle had een rustige middag, bleef Sweel aan de andere kant gevaarlijk en konden we iets beter onze weg vinden, waardoor Marleen wist te scoren. Dit was niet de enige kans van de tweede helft, maar wel de enige die naar tevredenheid werd afgerond. Kortom, zoals op onze Facebookpagina al te lezen viel: Een verdiende, zwaarbevochten 0-1 overwinning tegen Ruinerwold VR1! De toppers van deze middag waren Danielle en Gerieke, die deze week bereid waren om met ons mee te gaan, bedankt dames!